måndag 11 mars 2013

Jag och mina egenheter

Jag har bekänt mina svagheter förr och tänkte att det är lika bra jag avslöjar dem så snart jag kan även i denna blogg. Ja - då får ju den som "inte gillar" möjlighet att redan från start välja bort att läsa mina inlägg.

Nördvarning

Jag ägnar mig åt "platespotting". Att vara "platespotter" innebär att man halvt hysteriskt sitter och stirrar på nummerplåtarna på alla bilar man möter, som står parkerade, som kommer ikapp och lägger sig bakom eller som kör om. Det finns regler för hur man utför denna platespotting. En huvudregel är att man INTE får sitta och stirra hysteriskt på alla nummerplåtar på alla bilar........ hm.

Det finns dessutom en egen sida för sådana som jag: Platespotting fast där är jag inte medlem. Jag är en sådan som gör det i det tysta. Helt på egen hand sas.....

På platespotting.com kan ni läsa ALLT om hur platespotting går till. Däremot står det inte varför man drabbas av denna "sjuka" och det hade ju varit bra att få veta det så att man kunde kväva den i dess linda. För den som eventuellt undrar så väntar jag på nr 047.


Fel nummer - fel nummerplåt - men en vacker vy (diabild överförd till datorn)


Nästa varningsflagg för den som vill välja bort mig:

Jag tror på "spöken". På en fortsatt existens efter detta liv. På att man kan ha kontakt med andevärlden. Jag tror däremot inte att alla kan öva upp den kontakten - det finns ju många som hävdar att det är så. Eftersom jag också tror att vi är här av en orsak så tror jag alltså att det kanske inte är meningen att alla ska kunna "tala med andar" - vi har alla våra vägar att gå och, dessutom, om vi alla skulle ha direktkontakt så skulle ju våra medier bli arbetslösa och si det tror jag inte alls att de ska. Åtminstone inte de duktiga och seriösa ;)

Däremot är jag övertygad om att vi alla kan lära oss att öva upp vår intuition och vårt lyssnande till den vägledning som vi ändå får från våra vänner på andra sidan, men det är en annan historia.




Sista varningsflaggen för den här gången:

Jag är "pryltokig". Älskar mina tekniska prylar - dator - smartphone - tv/dvd - bil - ja, allt som rör sig när man pillar på det..... ;)

Och när vi då snackar smartphone och dator så talar vi också spel. Ordspel såsom Wordfeud och Betapet och så spelar jag gärna Mahjong i datorn. Och jag är tävlingsinriktad. Gillar inte att förlora, vilket mina kära medspelare inser ganska omgående. Gnäller och jämrar mig när jag får stryk och stoltserar när jag vinner.





Så där ja - där har ni (några av) mina dåliga sidor i ett svep. Får väl se om ni tittar in någon mer gång efter det här.

Kram på er i alla fall (kanske det kan blidka åtminstone någon?)


6 kommentarer:

  1. Tänker visst kika in till dig flera gånger! ;-)
    Om vi byter ut platespotting mot att ständigt räkna trappsteg jag går i, funkar det??? Annars är vi lika...nä förresten, tekniska prylar har nån form av allergi mot mig, det ska krångla på allehanda sätt! *suckar*
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha - ja, trappstegsräkning funkar - allt som är lite nördiskt/maniskt går hem.
      Och det var ju det där med spökerier och elektriska prylar.... ;)

      Radera
  2. Hej, härliga du, platespotting var ett nytt begrepp för mig! Kommer inte på mina egenheter just nu, antagligen beroende på att de för mig är så naturliga! Tekniska prylar är jag dock livrädd för, har fortfarande inte skickat ett SMS, har en liten enkel mobil som man bara kan ringa och sms:a med, men har fått ärva en Android av bonussonen. Nu håller vi på att leta efter någon som kan låsa upp den också, för jag har bara kontantkort. Ja vi får väl se, tur jag har min tekniska dotter som hjälper sin mor även om hon samtidigt himlar med ögonen och ojar sig över min bristande kunskap!
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan Paula.
      Du har förmodligen bara trevliga egenheter i Pörtet ;)
      Jag har förstått att det är din dotter som gör designen till din blogg och jag är väldigt imponerad av hennes kunnande. Alltid lika spännande och roligt att se när den förnyas efter årstiderna. Och med den tekniska hjälpen så är det ju bara för dig att göra innehållet - och det gör du med den äran
      Kramis

      Radera
  3. Marita Lagerfors12 mars 2013 kl. 01:17

    Det där med platespotting påminde mej om när jag var liten och satt på en mjölkpall vid E;6 an utanför Varberg. Jag och någon kompis skrev upp bilnumner som passerade.Tror att vi samlade på ovanliga nr eller så hade hi inget att göra. Detta var mer än 50 år sedan. Trender kommer och går eller intet nytt under solen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant Marita. Vi gjorde också så. Och så samlade man på bilmärken eller t o m färgen på bilar. Allt för att tävla om vem som fick flest av en sort. Men det var då man fick vänta 5 minuter innan det kom en ny bil ;)

      Radera