onsdag 20 mars 2013

Det går fort

Ja, det känns som om tiden bara försvinner. Men jag är ju inte ensam om att känna så - alla jag talar med säger detsamma och på FB kan man läsa: Och nu är det fredag igen - eller - och helgen försvann i ett nafs, en ny arbetsvecka har börjat osv osv.



Och bland våra gamla diabilder hittade jag detta fotot från en härlig sommardag för 30 år sedan - och jag kan ännu känna hur skönt det var i solen och hur lite det blåste - tur vi hade motor i båten. Så 30 år är liksom en snöflinga i en snöstorm... - ja, inuti då är väl bästa att tillägga för att förekomma "petiga" kommentarer.
Och idag har det varit vårdagjämning. Och jag tror inte att jag har frusit så under hela vintern som jag gjorde de korta stunder jag förflyttade mig mellan hus och bil idag. Och givetvis är det de härliga "vårvindar friska" som ställer till det. När det är minusgrader så ska det inte blåsa!!! 


Blåsippor från 30 mars förra året kanske kan ses som nostalgi men jag föredrar att se bilden som en påminnelse om att vi snart är där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar